Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I30g13o90r 11I19n65d81r87u50c93h

Většina má svou pravdu a menšina svou. Někdy někdo nemá pravdu prokazatelně. Ovšem ve světě umění a zábavy lze o „pravdě“ hovořit většinou spíš jen metaforicky. Zde se prostě postoje veřejnosti časem mění z nejrůznějších důvodů a nějaká „pravda“ v tom hraje minimální roli.

Také by se dalo říci, že publikum je „děvka prodejná“ - např. v éře Beatles také fanoušci nejdřív protestovali, jak škaredě se kapela zachovala k Pete Bestovi. Ale dlouho jim to nevydrželo... :-)

0/0
7.1.2015 12:29
Foto

O62n73d78ř43e79j 34S49l62a22n50i10n34a 7377541199

Určitě, v umění se dá najít spousta příkladů, El Greco třeba nabídl papeži, že obleče všechny ty svalnaté postavy v Sixtinské kapli, protože je to starý kýč, a když dostal Elia Kazan Oskara za celoživotní dílo všeobecně přijímané světovým publikem po několik desetiletí, tak většina lidí v sále měla ruce přes prsa a koukala do země, protože v padesátých letech bonzoval na kolegy demokraticky a většinově řádně zvolenému senátorovi McCartymu. Spíš jsem to myslel tak, že když většina v určité době prosazuje svůj názor, tak to neznamená, že to bude většinový názor i třeba za dvacet let. Přijde mi totiž, že se o spoustě věcech mluví definitivně v superlativech a přitom po pár týdnech kvůli nim neštěkne ani pes a na druhou stranu počiny, které jsou dobré a zrají, většina a tím myslím i kritiku určenou většinovému divákovi, nemusí vždy hned poznat, ale může je pro většinu ve své době pohřbít. Ostatně loni to psala na tomhle serveru i Mirka Spáčilová, když na konci jedné recenze napsala dovětek a koho budeme pohřbívat příště? Co ale zůstává trvalou hodnotou je to dílo samotné a na to se dnes často zapomíná.

+1/0
7.1.2015 14:13

P66e18t91r 46P88a49l66e19č44e57k 3500975374372

Film Marketa Lazarová mám velmi rád a těším se na něj. Zarazily mně trochu ale ty "obrovské prostředky, které film stál". Nepřipadá mi nějak extrémně výpravný a to ani na svou dobu.

0/0
7.1.2015 12:13
Foto

O85n58d92ř50e82j 45S84l79a60n69i91n85a 7797301299

Marketa Lazarová je jeden z nejdražších českých filmů všech dob. Jeden z důvodů je ostatně i to, že se točil extrémně dlouhou dobu, byla tam velká vzdálenost mezi lokacemi. Točilo se na reálných stavbách, ale musela se spousta věcí dodělávat, nebyly žádné počítačové efekty. Pak si vezměte kostýmy, je tam ohromné množství postav. Je to dobový film, dnes jeden kostým do filmu stojí 20 až 30 tisíc a všechno se muselo ušít. Všechny rekvizity se musely vyrobit, ale hlavně vymyslet, protože nikdo neví, jak středověk vypadal. Jsou tam davové scény s ohromným počtem komparsistů a k tomu desítky umělých těl. Hudba byla symfonická od Zdeňka Lišky. Samozřejmě je otázka do diskuse, kolik by ten film stál dnes, kdyby tomu filmu dobře šlapala produkce, ale ve své době ten film spotřeboval prostředky několika tvůrčích skupin. Báthory od Jakubiska stála 300 milionů a troufám si tvrdit, že na Lazarovou by to v přepočtu na inflaci nestačilo. Ostatně Vláčil mohl film dodělat pouze pod podmínkou, že natočí ještě jeden středověký příběh, aby se to dalo nějak účetně vykázat a nešel sedět, a tak v mezičase vznikl další skvělý film Údolí včel.

+2/0
7.1.2015 13:55

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz