Ohlasy českého umění v cizině

Ondřej Slanina

Habermannův mlýn vstoupil do německých kin

Vždy když se český film nebo film s výraznou českou účastí dostane na velký trh je to velká událost hodná pozornosti. V tomto ohledu je tedy uvedení Habermannova mlýna v široké německé distribuci opravdu významným počinem a jestliže jsem v mém blogu psal o přijetí Krásky v nesnázích a Obsluhoval jsem anglického krále v USA nevidím důvod tuto tradici porušit.

30.11.2010 v 11:55 | Karma článku: 9.92 | Přečteno: 1870 | Diskuse

Ondřej Slanina

Hudební Praha očima německé reportérky

Krátký výcuc z podvečerního pořadu německého rádia Jump o hudbě v Praze aneb vážně, ale raději nevážně o stavu české scény jiným pohledem.

14.11.2008 v 2:31 | Karma článku: 15.08 | Přečteno: 1537 | Diskuse

Ondřej Slanina

Premiérové uvedení filmu Obsluhoval jsem anglického krále v USA

Menzelova adaptace Bohumila Hrabala začala svou pouť v USA a je velmi zajímavé sledovat reakce na tento film.

13.9.2008 v 2:30 | Karma článku: 20.98 | Přečteno: 2805 | Diskuse

Ondřej Slanina

Premiérové uvedení filmu Kráska v nesnázích v USA

Prakticky náhodou jsem zjistil, že má tento týden kromě nového Hulka s Edwardem Nortonem a nového horroru M. Nighta Shyamalana The Happening, také limitovanou premiéru dva roky starý film Jana Hřebejka Kráska v nesnázích a tak mě zajímá, jak se k tomuto filmu staví nečeské publikum.

12.6.2008 v 0:55 | Karma článku: 15.62 | Přečteno: 1626 | Diskuse
Počet článků 148 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2230

Historik umění, publicista, filmař, organizátor a spisovatel. Jsem autor knih Česká animovaná klasika (2016), Slavná česká filmová klasika (2013), Výkladový slovník exotických materiálů používaných v uměleckém řemesle (2012) a Slavná světová filmová klasika (2011). Filmové knihy si můžete objednat v distribuci Kosmasu. Na jaře 2018 vyšla má kniha Ota Hofman: Poutník světem fantazie o scenáristovi a spisovateli Otu Hofmanovi. Aktuálně je v prodeji má kniha Slavná románská filmová klasika. Provozuji Opravdový filmový prostor na webové adrese Realfilm.cz a Opravdu umělecký prostor na webu Realarts.cz. Dokončuji svou beletristickou prvotinu Pražský antikvář, jejíž první kapitolu si přečtěte na tomto odkazu - http://www.realarts.cz/?p=1729. Baví mě objevovat nové věci a podělit se o ně s ostatními.