Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K81l94á40r68a 33T60r20n77k76o18v65á 3514229104509

Dobrý den, někomu jsem slíbila, že dám vědět až vyjdou Staré pověsti české na DVD. Nevím jestli jste to byl Vy, ale pokud ne tak se omlouvám. K.T.

0/0
18.1.2017 13:10

J20i96ř32í 73V72o54n23d56r18á31č72e76k 5486454710704

Uváděné filmy jsem viděl všechny a několikrát. Trochu mě překvapuje, čemu všemu říkáte komedie, u Sundance nebo Podrazu by mě to nenapadlo.Chybí mi tu Sedm statečných, ale třeba to bylo dříve. Zajímavé je , že na ty tehdejší filmy si pamatuji, zatímco na ty braky, které na nás hrnou kina a televize si vzpomene málokdo. Abyste byl objektivnější, měl byste dodat, že západní není jenom USA a tudíž tu mělo zastoupení poměrně bohatě německé, italské, francouzské a další provenience. Když už tedy chcete mladým nakukávat, že jsme koukali na sovětské, rumunské nebo bulharské.. (z kterých si žádný nevybavuji)

+1/0
5.1.2017 17:41

P74e86t28r 71S75k58á26c59e41l 6354309339

Nic proti oslavě filmové tvorby ze zámoří. Ale nikdo nezpochybní sdělení Jana Wericha. Když se totiž vrátil v roce 1967 (?) z návštěvy od pana Voskovce, prohlásil: "Bůh nás chraň před záplavou braku z Hollywoodu". Stačí?

0/0
4.1.2017 22:55
Foto

V79á64c92l90a84v 40C89h59u84c76h89m53a 6365801828596

Ono je to jako s každým studiem. Vedle braku vzniká i skvělá tvorba.

0/0
5.1.2017 8:58

P12e87t42r 38S40k46á93c76e35l 6814779439

Souhlas, ale neměla by při rádobyskvělé tvorbě kapat krev z obrazovky a na závěr díla slyšet okřídlené: "Já jsem to věděl..."!

0/0
5.1.2017 12:05
Foto

A47l15e23š 41P29r91e33s38l66e78r 5854634151802

Často zde byl zmiňován film "Tenkrát na západě", ale ten byl v dobách, kdy se u nás promítal, brán pouze jako italský. Dnes je to jinak, ČSFD označuje zemi původu filmu Itálii i USA. Tím chci říci, že se dle tehdejších měřítek, ze kterých vycházel pan Slanina, nemohl objevit mezi americkými filmy...

0/0
4.1.2017 17:02

I21v88o 20S37c28h49l77ä43g10e38l 9470869937492

Přidal bych Vetřelce jedničku. Ten film ve své době a v socialistickém kině neměl chybu.;-)

+2/0
3.1.2017 14:36
Foto

O27n98d24ř58e58j 22S26l46a70n76i21n17a 7877591309

Vetřelec se hrál, ale nepřišlo na něj přes milion lidí, což mě docela překvapilo:-)

0/−1
3.1.2017 14:54

I45v18o 56S74c34h64l82ä86g24e53l 9580929697702

No jo, diváci byli asi zvyklí spíše na Ikarii XB-1 nebo Spadla z oblakov ;-)

+1/0
3.1.2017 15:04

Z23u12z80a15n38a 88B48e79n70d14o56v68á 2946512483598

Teda, ze tam není Souboj Titánů, to je škandál!

0/0
3.1.2017 10:31
Foto

V16á42c88l83a78v 92C38h40u29c24h62m26a 6365441148636

Docela zábavná diskuse. Je s podivem, že většina není schopna pobrat, o čem vlastně autor píše. A to se jistě všichni považují za vzdělance a činí jim přitom problém chápat celkem jednoduchý text, informující pouze o žebříčku promítaných filmů v nějakém konkrétním období. ;-D

+4/0
3.1.2017 9:38

M32i76l10a63n 19N35a82v30r41á96t38i84l 8697771956861

Kolik ruských filmů se promítalo v posledních 10 letech?

+2/−1
3.1.2017 8:57
Foto

V45á75c92l51a60v 80C86h43u18c52h74m19a 6745841638446

Má to nějakou souvislost s článkem?

+1/0
3.1.2017 9:39

J69i52ř14í 72Ř74e48z95n96í16k 4152632473955

Nemůžete bránit někomu v asociacích, kterou v něm ta či ona informace vyvolá.

0/0
3.1.2017 11:17
Foto

V10á54c58l45a66v 38C90h68u20c21h70m94a 6235291108826

Však taky nebráním, jen se ptám na důvod otázky. Kdybych se zeptal: Kolik se včera prodalo v Kauflandu rohlíků?, jistě byste se taky podivil nad tím, proč se ptám pod tímto článkem. ;-)

0/0
3.1.2017 12:02

I17v21o 66S21c74h50l10ä35g90e24l 9700369967532

Kolik ruských filmů v posledních deseti letech udělalo díru do světa?

+1/0
3.1.2017 14:37
Foto

D54a74l32i95b22o51r 30B59a38r28t34o52š 5114410917119

v té době jsem znal člověka, který filmy pro česká kina a tv nakupoval, byl to problém financí, jak mi řekl. Dostal jistou částku a musel s ní vykrýt jistý počet hodin, a tak mohl koupit jen několik málo kvalitních filmů a zbytek již nebyl tak kvalitní

Ovšem výběr, který nám dává dnešní česká tv a kina, je zdrcující svou nekvalitou....

+3/0
3.1.2017 8:57

K78l34á75r95a 33T97r52n80k83o35v13á 3584209744249

To myslím nebude výběrem, tvorba zcela změnila svou tvář i poetiku, pro starší občany je tento posun často nestravitelný. Filmy se jednoduše točí jinak.

+1/0
3.1.2017 10:24

Z30u41z23a66n26a 30B89e33n87d41o86v60á 2376922493978

No, na jednu stranu máte pravdu. Jak jsou pro mě některé starší kousky už nudné (i když to se týká spíš seriálů) tak věřím, že naopak někdo nemá rád současný styl filmů. Na druhou stranu, dneska je v TV (a nejen tam) spousta filmů, které jsou fakt tragické slátaniny. Ale ty se točili vždycky. Jen dřív u nás nebyli tolik v televizi.

+1/0
3.1.2017 10:36

P97e92t97r 22S90k12á30c57e31l 6764799259

Máte pravdu, filmy se točí jinak, jinou technikou. A velmi rychle. Ale zde se bavíme o obsahu, který by měl přinést zážitky, poučení a relax. I pro mladší občany je obsah děl nestravitelný, resp. až příliš lehce stravitelný.

Když totiž v současných dílem slyšíte vulgarismy, prostoduchý děj a plytký text, je vám mdlo z toho, v čem současní mladí žijí. Holt naše generace měla štěstí na zlatá šedesátá léta min. století, kdy naši skladatelé a interpreti gradovali. Ze kterých současný filmů si pamatujete poučení pro život? Já nezapomenu na výrok pana Sováka z filmu o krádeži na poště: "Největším neštěstím společnosti jsou ctižádostiví blbci"! Což platí za každého politického systému. Nebo moudra pana Jana Wericha či Miroslava Horníčka.

0/0
5.1.2017 12:14

M37i25c26h10a28l 53P20t32á68č28e34k 5846579449515

Za socialismu se sem západní filmy dostávaly na základě kritérií "nic proti ničemu", popř. "film nastavuje nemilosrdné zrcadlo". A mezitím výjimečně nějaká úlitba jako kasovní trhák, protože na slátaniny z SSSR, Bulharska a Rumunska nikdo nechodil. Asi by byla zajímavější statistika, jaké americké filmy se nepromítaly.

+3/0
3.1.2017 8:27
Foto

M17a91r20t90i52n 90B85r15a59u27n 2754117381389

Tak jsem si proletěl tu diskusi a musím říct, že pan Slanina by namísto natřásáni se že je historikem, měl promyslet pravidla slušného chování, aby nebyl za hysterika. A taky by stálo za to promrskat Češtinu hlavně kde se píše i a y. Docela mně mrzí, že u odborného článku, navíc u zajímavého tématu, se pan Slanina nedokáže oprostit od ješitné urážlivosti hraničící s nadutostí.

0/−3
3.1.2017 0:32
Foto

O91n19d94ř53e19j 18S60l25a69n60i19n48a 7387751389

Docela slušná urážka, pane Braune.

0/0
3.1.2017 14:56

J74a73r36o42s66l77a50v 38R65e88z71n45i39k 4212493119760

Za totáče se nehrály filmy s politickým nádechem..jako třeba Rambo, atd...ale běžné bestsellery se do českých kin dostaly - od Tenkrát na Západě přes Indiana Jonese, Blízká setkání třetího druhu po Vetřelce...

+4/0
2.1.2017 22:53

J18a92r39o35s25l89a14v 34R43e55z75n49i40k 4432513569390

Rocky a halda dalších......

0/0
2.1.2017 22:54

J30a51r12o74s94l71a24v 68R65e86z30n46i25k 4842583209170

Nikdo nikam létat nesměl???? Spousta lidí létala do socialistických zemích za turistikou - třeba do střední asie za pár korun....a nejen tam...........a spousta lidí dostala kupodivu i devizový příslib nebo si ve frontě či přes známé sehnala zájezd na západ...sice velmi předražený

+1/−1
2.1.2017 22:45

P71a30v81e97l 48Ž57e45n38í42š44e93k 8622255581376

Nevím kolik jste vydělával, ale já jsem si zahraniční leteckou dovolenou do střední Asie dovolit nemohl.

+3/0
3.1.2017 7:38

Z92u81z80a28n58a 74B43e96n67d20o56v34á 2266142963408

Ehm... Nadsázka? Už jste o tom slyšel?

0/0
3.1.2017 10:38
Foto

M90a89r30t35i79n 36B56r31a13u53n 2384667391799

Nevím nakolik je tato statistika relevantní, protože je podivné že v ní nejsou zastoupena blízká setkání třetího druhu a ani vetřelec. Rovněž to číslo 240 filmů je poněkud matoucí, protože neuvádíte, jestli se jednalo o premiéry. Nezapočítáváte tak obnovené premiéry, kdy filmexport nakupoval distribuční práva na další léta. A tak se stávalo, že například v roce 1980 jsme v kinech mohli vidět Pohled společnosti Parallax, případně western podporujte svého šerifa anebo Mackennovo zlato. .

+5/0
2.1.2017 19:26
Foto

O73n12d70ř70e18j 32S12l76a90n58i96n85a 7847401389

Tak asi podesáté. Těch filmů je 230 a ne 240. Myslím, že dost jasně uvádím, že se o premiéry jednalo.

0/0
2.1.2017 20:25
Foto

M11a21r21t37i47n 63B71r35a38u12n 2224557341959

Voni sou ňákej chytlavej. To jich tak vytočil ten rozdíl 10 filmů?

+1/0
2.1.2017 20:37
Foto

A55l30e14š 40P38r40e81s31l54e42r 5874184871222

A nezapomeňme - i za totáče jsme viděli první dva díly Indiana Jonese!

+1/0
2.1.2017 20:43
Foto

O38n75d82ř49e71j 90S74l52a27n54i11n42a 7207401459

Nejsem chytlavej, ale v tý diskusi je to fakt asi pětkrát a pak na to vždycky navazuje něco v tom smyslu, že za komunistů vlastně žádná cenzura nebyla a hrálo se všechno a pokud ne, tak to jenom z toho důvodu, že to bylo špatný.

+2/0
2.1.2017 21:44
Foto

J42a15r19o56m52í93r 13P75e80t54ř11í96k 6294881669938

Mackennovo zlato bylo natočené v roce 1969 .

Film Tenkrát na západě se u nás hrál v sedmdesátých i osmdesátých letech a autor uvedl -cituji: "Tenkrát na Západě je film z roku 1968 a tady jsou jen z americké produkce od roku 1973 - 1989."

+1/0
2.1.2017 21:24
Foto

O58n55d82ř22e98j 35S39l15a61n15i80n77a 7867841379

No jistě, filmy který měli premiéru mezi lety 1973 - 1989, co je na tom tak nepochopitelného?

0/0
2.1.2017 21:57
Foto

J97a70r90o19m98í82r 97P40e68t44ř72í16k 6684271899768

Cituji:

"Velmi zajímavá je TOP 20 nejnavštěvovanějších amerických filmů od roku 1973 do roku 1989."

O premiéře filmů zde nepíšete.

Takže se to jednoduše dá pochopit jako TOP20 nejnavštěvovanějších amerických filmů v letech 1973-1989 bez ohledu na rok, kdy byly natočené a kdy měly premiéru.

0/0
3.1.2017 13:24
Foto

A32l38e87š 17P83r64e56s33l43e79r 5794514901882

Tak jste mě přinutil, abych našel čtyřicet let staré Rudé právo a koukl se, co hrála pražská kina v týdnu od 6. ledna 1977. A žasl jsem: Většina z nich byla ze západní produkce, tudíž jsem se zaměřil jen na ty americké. Takže v tomto týdnu se promítaly následující filmy: Takoví jsme byli, Velký Gatsby, Pohled společnosti Parallax, Hrabě Monte Christo, Natálie, Nebožtíci přejí lásce, Půlnoční kovboj a Poslední vlak z Gun Hillu. Na filmy z produkce italské, francouzské, ale třeba i švédské a norské by mi nestačil počet znaků pro diskuzní okénko. Takže, autore, i v letech totality byla nabídka filmů velice pestrá, tudíž s vaším textem nemohu souhlasit.

+8/−1
2.1.2017 18:42
Foto

M32a97r93t68i72n 98B57r97a57u93n 2754567521529

Jen tak pro zajímavost, mohl byste vyjmenovat alespoň dva norské filmy, které se hrály v té době v kinech?

0/0
2.1.2017 18:47
Foto

A64l61e32š 46P44r24e13s54l57e95r 5304244151432

Z norských Linina svatba, ze švédských Joe Hill a Scény z manželského života. Samozřejmě, daleko více bylo filmů italských, francouzských a anglických.

+3/0
2.1.2017 20:42
Foto

M84a65r12t28i88n 77B54r50a18u73n 2574267771739

Švédských pár bylo, i díky Bergmanovi, já se zarazil nad tím Norskem

+2/0
2.1.2017 20:50

J40i40ř22í 17V18o14n80d78r27á57č14e55k 5746284530454

Helga;-)

0/0
5.1.2017 17:27
Foto

J71a52r84o52m63í71r 38P72e38t62ř73í19k 6214241719858

Pokud si vybavuji, co se promítalo v kinech v šedesátých až osmdesátých letech, tak bych řekl, že převažovaly filmy západní produkce. Nejvíce se snad tehdy promítaly filmy francouzské.

+3/0
2.1.2017 19:04
Foto

A96l35e79š 27P65r17e16s96l38e14r 5854844701842

Jsem to kontroloval, s nástupem T. Hilla a B. Spencera začaly převažovat filmy italské.

+2/0
2.1.2017 20:45
Foto

O32n79d32ř63e37j 84S72l92a31n75i67n83a 7447791519

A s čím konkrétně v mém textu nemůžete souhlasit? Co popíráte v článku shrnujícím návštěvnost amerických filmů od roku 1973 do roku 1989? Nerozumím.

+1/0
2.1.2017 19:11
Foto

J16a69r16o42m41í68r 76P91e73t27ř16í44k 6774541359678

Cituji Vaše slova: "Pro mladší čtenáře podotýkám, že před rokem 1989 vládl v naší zemi totalitní režim, který zakazoval hraní většiny filmů západní produkce. Občas se ale udělala výjimka a hrál se i nějaký film americký,"

Zdroj: http://slanina.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=577801

Že bych měl též tak špatnou paměť a nepamatoval si, jaké filmy se hrály v našich kinech?

Já jsem totiž přesvědčený, že v té době převažovaly filmy západní produkce (nebo to bylo tak půl na půl), takže, pokud to píšete pro mladší čtenáře, tak byste měl napsat pravdivé údaje.

+6/−2
2.1.2017 19:26
Foto

M51a87r66t77i51n 38B88r59a43u10n 2334427571519

A nebude to tím, že neumíte číst? Nebo že nechápete psaný text? To že většina filmů v kinech byla ze západu neznamená, že se mohla v kinech promítat většina západních filmů. Opravdu ne.

+2/0
2.1.2017 19:34
Foto

A96l33e71š 27P86r96e26s78l37e52r 5624134391892

No ale zase se v ČT vysílal díl Profesionálů Člen klanu (nezaměňovat se stejnojmenným filmem), který byl v té době v Anglii zakázán a nevysílal se. To jsou paradoxy, že, pane Braune?

+3/0
2.1.2017 20:50
Foto

M20a78r37t24i75n 50B10r41a56u22n 2724647401269

A co to má společného s tím co jsem napsal?

+1/0
2.1.2017 20:52
Foto

M82a96r68t52i59n 25B74r18a21u16n 2374477691349

A jen tak mimochodem, ten díl nebyl v Anglii zakázán, jen nebyl vysílán na veřejnoprávní televizi. Kabelové stanice jej ale uváděly..

+1/0
2.1.2017 20:57
Foto

A18l39e35š 88P35r59e68s33l31e94r 5274804111952

Tím bychom se ale dostali k tzv. filmovým klubům. Spousta filmů tehdy nebyla v běžné distribuci, ale lidé je mohli díky členství vidět. Tím se obcházela filmová práva, protože na "kluby" se nevztahovaly stejné podmínky, jako na veřejnou produkci. I dnes mají kabelové televize jiné podmínky, než ty veřejně šířené.

+2/0
2.1.2017 21:08



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.