Děkujeme za pochopení.
M78i16l20a55n 42B20í73l43e73k
Adaptace divadelních her ale přece jen nějaká úskalí mají. Zmíněné tituly (Kdo se bojí Virginie Woolfové, Na dotek, Dvanáct rozhněvaných mužů, Kočka na rozpálené plechové střeše...) táhnou herecké výkony a výborné předlohy. Když tohle začne drhnout, pak u "normálního" filmu může tyto nedostatky nahradit obrazově výtvarná složka - aspoň takhle chápu stesky na často ne zcela fungující převod divadla do filmu.
O30n42d70ř51e72j 48S12l39a26n90i74n42a
Máte určitě pravdu, ale velmi důležitá je také složka kamery a střihu. Právě u Dvanácti rozhněvaných mužů je toto velmi důležité, po pomalém začátku se zrychluje kadence střihu a zvětšuje se velikost záběrů. Diváka to naprosto vtáhne do děje. Tohle zkrátka není jednoduchá disciplína a má svá úskalí, která se musí řešit ještě před začátkem natáčení.
- Počet článků 148
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2274x
Seznam rubrik
- Dějiny filmu
- Dějiny výtvarného umění
- Ohlasy českého umění v cizině
- Historický bulvár
- Recenze
- Osobní
- Nezařazené