Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

falm

19. 12. 2011 8:50
Ten Váš poklad jsem viděl a byl jsem z toho zklamaný

Z dnešního pohleda jde většinou o hrubě opracované kamínky, řada z nich spíš polodrahokamy, a amatérsky provrtané perly. Jen ta kovetepecká práce je kvalitní, neb svědčí o tom, že zbojíři původně vyrábějící brnění  a helmy, svoji práci opravdu uměli. Občas je do toho zastrčený kus kosti čehosi, o čem se tvrdí, že to je památka na světce - asi mu ve svatém nadšení při pohřbu osekali všechny údy a rozdělili je do relikvií. Nehoňte si triko s církví. Ta nechávala tyhle "relikvie" vyrobit za peníze, které vydyndala od věřících a vymámila od loupežných rytířů - v podstatě zloděj okradl zloděje, dnešním jazykem řečeno. A to za peníze, které už sama nemohla prozřat. neb žaludek měl každý kněží jen jeden. Už sám Hus říkal, špatně se mi pohybuje "neb jsem tlust".

Že se Vám nelíbí co píšu? No bodejť mě budete za pravdu, která Vám nevoní, ještě chválit!

0 0
možnosti

ondra slanina

19. 12. 2011 10:51
Re: Ten Váš poklad jsem viděl a byl jsem z toho zklamaný

Proč by mě to mělo nevonět? Je to Váš názor a žijeme v demokracii. Když budete respektovat ten můj, tak s tím nemám problém.

0 0
možnosti

styl34

19. 12. 2011 3:42
NA CO NAM JE POKLAT

dys clovek nema co jist,tady se stejne secko roskrade kouknete se na politiky kolik milionu se vytunelovalo,rozdalo kamaradickum oni si jezdej medakama a obycejny clovek obraci kazdou korunu.na socialce dostanete houby,myslite se ta hrst drobnych staci k poradnymu vyziti?pri tech cenach co sou tet?to at ten pokrat prodaj nemcum nebo amikum a penize rozdaj potrebnym!to ze je nekde v kostele neco vystavenyho z toho se clovek nenaji.

0 0
možnosti

Martin V2

19. 12. 2011 8:37
Re: NA CO NAM JE POKLAT

Máte pravdu, zkuste prodat ledvinu a o peníze se podělte s ostatníma!;-D

0 0
možnosti

Baby_Blues

18. 12. 2011 23:30
Tak tohle si musim precist...

vecer v klidu, az nebudou okolo deti. A asi i vytisknu a pridavam ke vsem kniham o Premyslovcich. Karma!!!

Je to mozne, ze jsem ten poklad videla jako dite s nasima na navsteve ve hradu? no, vic jak 25let to bude, ja si jen pamatuju, jak to zarilo, a ty drahokamy jak byly obrovske a vim, ze jsem na to hledela doslova jak mala holka s otevrenou pusou. Ale jestli to bylo tohle fakt nevim. Rekla bych ze jo.

0 0
možnosti

ondra slanina

19. 12. 2011 10:49
Re: Tak tohle si musim precist...

Určitě bude. Alespoň část pokladu tam před lety vystavená byla. Chrámový poklad u Sv. Víta v Praze popsal v krásné knize Dr. Antonín Podlaha a Ed. Šittler, já mám tu luxusnější edici z roku 1903, ale existuje i drobnější vydání. Nevím, zda se to dá nalézt v knihovnách, ale myslím si, že o pokladu se určitě zmiňují v aktuální knize profesoři Kuthan s Roytem, jež je věnovaná metropolitní katedrále sv. Víta jako celku. Jinak část pokladu byla a zřejmě pořád je vystavená i ve stálé expozici Příběh Pražského hradu.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS