Děkujeme za pochopení.
certik_bertik
já
si myslím že 14 filmů je víc než dost na tak malou zemi. V přepočtu na počet obyvatel máme víc filmů než v Kanadě a v Německu!! Takže bych to tak zle neviděl
ondra slanina
Re: já
Nevidím důvod proč to přepočítávat na obyvatele. Samozřejmě, že je nesmysl, aby se tu točilo jako za Husáka, každý týden premiéra jednoho celovečeráku a to pak byly pecky! Nebo způsobem Mirka Topolánka, kdy pak Hřebejk natočil 3 dementní celovečeráky bez dramaturga za rok a Renč 2 a k tomu ještě kampaň pro Ministerstvo dopravy, která stála neuvěřitelnou raketu. Ale tímhle postojem státu, který tady v Čechách vládne bez ohledu na barvu košil politiků to tady vypadá, tak jak vypadá. Všechno je maňána a jednou možná, taky je oblíbené heslo až bude líp. Takže takhle, líp už bylo a je na čase něco dělat. Od března 2009 se neděje vůbec nic a i to málo, co se ještě dělalo se okleštilo. Víte, kdyby se zrestaurovaly ty staré filmy a pustili se do kin, tak bych neřek ani popel, ale nedělat nic a brát za to peníze je ubohost a ne rozpočtová odpovědnost.
petrph
no dejme tomu
V tom případě by si stát měl udělat poměrně ostré hranice mezi kulturou, uměním a byznysem. Neboť dejme tomu používat splachovací záchody je v naší společnosti kulturní samozřejmostí. A přece nikomu stát ani na to prkýnko nepřidá,a by ho při oné činnosti nezáblo pozadí.
Na druhou stranu, domnívat se že většina oněch snímků na které má stát přispívat, jsou vysoce umělecké, to by asi bylo přehnané...
Takže zbývá ta třetí možnost...
ondra slanina
Re: no dejme tomu
určit, co je umění a co ne je obtížné. Pokud bychom nezavedli státní subvence pro aktuální Mission Impossible, tak by se film natočil v Německu. Tam by se utratili stamiliony ve službách a následně pak na filmové turistice. Když se ten film natočí u nás - filmaři zde naplní drahé hotely, dají zakázky ateliérům, autodopravcům, filmovým profesionálům a ti všichni z toho zaplatí daně a hlavně mají práci, kterou teď prostě nemají! Stát za to vrátí filmařům určitou sumu peněz, kterou filmaři zde proinvestovali. Upozorňuji, že je to lavina v celé Evropě, všude tyto pobídky platí a pokud bychom je nezavedli nikdo u nás točit nebude. Filmový průmysl u nás tvoří 1% HDP. Pro mě je Entropa Davida Černého hnus, co s uměním nemá nic společného a stát na ní přispěl jako na 3 české celovečerní filmy a přímo z našich daní. My jsme bohužel malá země, kde osobní zájmy nakonec vždy převáží nad skutečnou hodnotou.
Ftipnejj
14:5
Ze 14 filmu melo pouze 5 slusnou navstevnost. Nemely by se tocit filmy pro lidi ? ( Pokud jsou toceny i se statni dotaci ). V tom pripade mi prijdou 2 ze 3 filmu bez navstevnosti moc a jsem rad, ze bylo natoceno jen 9 filmu o ktere divak nestal.
ondra slanina
Re: 14:5
Pokud jde o těchto konkrétních 14 titulů pak, pokud se nemýlím, všechny filmy obdržely grant ze Státního fondu pro podporu a rozvoje české kinematografie. Bavíme se však o prostředcích, které jsou z hlediska rozpočtu ČR naprosto bezvýznamné a tento grantový program je financován prostředky, které nejsou závislé na státním rozpočtu. Daňový poplatník do tohoto fondu nepřispívá. Jde spíš o to, že jsou to peníze, které tam přispívají lidé, co mají rádi film, kteří ho dotují tím, že chodí do kina, sledují filmy v televizi, kupují si originální DVD. Pro tyto lidi, i když utrácejí víceméně stejně, díky filmům jako Avatar, Ženy v pokušení nebo Kajínek je pak omezení tvorby značně nefér. S tím, že o těch 9 filmů nikdo nestál je zavádějící, protože jsou to dokumenty, které mají nižší náklady a i nízká návštěvnost je udrží v černých číslech. Jde o nabídku, která letos evidentně neuspokojí poptávku a to je špatně.
- Počet článků 148
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2274x
Seznam rubrik
- Dějiny filmu
- Dějiny výtvarného umění
- Ohlasy českého umění v cizině
- Historický bulvár
- Recenze
- Osobní
- Nezařazené